Failure

Ibland ska man bara lägga ner istället för att ödsla massa energi. En sån dag hade jag igår OCH idag när jag skulle baka. Tanken var att jag skulle göra vanilj- och chokladmuffins så att de var klara tills i helgen och tills på tisdag. Sen skulle jag prova ett nytt recept på cupcakes med en marängkolasmörkräm ovanpå. Saker som gick fel? Det mesta!

1. Vaniljsmeten blev bra. Skulle dock inte ha haft så mycket smet i formarna eftersom allt svällde ordentligt och rann ut på plåten i ugnen.

2. Chokladcupcakes blev bra. Pust. Men jag tog fel formar...

3. Hasselnöt- och chokladcupcakes blev bra. Synd bara att jag halvvägs igenom receptet upptäckte att jag tagit fel recept och att det inte alls var det recept jag tänkte mig från början (borde ha fattat när det stod choklad i rubriken, men det gjorde jag inte). Andreas äter inte chockladcupcakes och då hade vi inga inplanerade besök så det blev att slänga in allt i frysen. Time well spent...

4. Gjorde cake pops av det som skulle ha blivit vaniljmuffins och de blev faktiskt helt okey.

5. Fick fatt på rätt recept på cupcakesen idag och de blev jättebra. Andreas tycker inte om banancupcakes heller tydligen, så nu vet jag det.

6. Dags för marängkolasmörkrämen. Fixade till maräng, vispade och vispade och den blev jättefin. Men lite (mycket) smör och kola senare är det en rinnig kornig sörja jag får fylla spritsen med. Den blev riktigt god, men vad hjälper det när krämen bara rinner ur spritspåsen? Nämnde jag att det tog tre timmar att koka kolan igår?

Så efter alla dessa timmar har jag kvar en låda med cake pops och frysen och kylen är fylld med cupcakes som ingen vill äta. Fika någon? 


Choklad- och hasselnötscupcake to be


Cake Pops med smak av vanilj och vit choklad


Banancupcakes före katastrof-toppingen


Marängen blev fin i alla fall, så den får fler bilder =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0