Kvällen

Ikväll blev det ännu mera bakning och bättre gick det än sist! Så nu är jag klar med alla cupcakes (eller, frostingen är inte klar men den kan jag inte göra så här långt i förväg, 71 st blev det ikväll) och gjorde dessutom fyra tårtbottnar. Jag ska göra mitt livs första tårta i helgen! Bottnarna ser bra ut iaf, så hoppas inget strular till sig nu.

Tindra sover hos farmor inatt, den lilla skruttungen. Hon packade sin väska själv (med lite hjälp av sin pappa), så jag hoppas att hon fick med sig allting. Kontrollbehov, jag? Moa har busat och skrattat hela kvällen. Hon har börjat skaka på huvudet, ser jätteroligt ut. Hon gör det speciellt vid skötbordet och när vi försöker ge henne flaska: "Nej, nej, nej, det här vill jag inte ha!" och sen skakar hon frenetiskt på huvudet. Jag kommer få amma henne tills hon är fem! BVC nästa vecka, så får väl se om de har några bra tips på vad vi ska göra.

Imorgon väntar ytterligare en dag med inga måsten och inget inplanerat, love them!


Kommentarer
Postat av: carro

Hur går det med maten för Moa? Min tös vill inte alls.. Det enda hon verkligen gillar är fruktpuré av banan och jordgubbar (färdigköpt). Innan tänderna gillade hon grönsaker och gröt men nu går det inte i mer än ett par skedar.. Keep on going säger BVC.. Jag kommer också få amma LÄÄÄNGE...

2011-08-11 @ 10:52:22
URL: http://thep3npushers.blogspot.com
Postat av: carro

I morse gjorde vi ett fantastiskt framsteg.. ja, det är inte säkert att det händer igen men imorse tog hon flskan och sörplade i sig 100ml välling. Hon har alltid vägrat flaskan förut så jag vågade knappt röra mig när hon fick rätt tag om flaskans napp och jag hörde hur hon började svälja.. Så kanske att hon accepterar välling och så den där fruktpurén.. Hur länge räcker det som extra till bröstmjölken tro?



Har du pratat med BVC?



Vad det gäller nätterna är det katastrof här med.. I natt ammade jag henne säkert 5 gånger! Jäsp.



Ang. tidningen så hade du rätt. Tack för att du sa det, hade missat det helt annars! Kram

2011-08-12 @ 13:07:13
URL: http://thep3npushers.blogspot.com
Postat av: carro

Det stämmer att de behöver annat än bröstmjölken efter ca 6 månader, men frågan är hur mycket annat.. På eftermiddagen fick Grynet smaka majs igen, fick kanske i henne en matsked.. Blir ytterligare test i morgon.. Nu väntar vad jag misstänker blir ännu en "spännande" natt.. =/

Kram

2011-08-12 @ 22:11:56
URL: http://thep3npushers.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0