Mer oboy åt de sjuka!



Nog för att jag gillar att äta enligt LCHF annars, men när man är sjuk är den ju lite sisådär, har jag kommit fram till. För när halsen är helt körd så är det inte direkt en köttbit, bacon eller kokade ägg som står högst upp på önskelistan. Istället skriker halsen efter kräm, yoghurt, soppor. Visst, kanske finns vettiga alternativ, men när huvudet skriker vid minsta ansats till att formulera en vettig tanke, så lägger jag ner. Har därför unnat mig en stor kopp varm oboy (och ska banne mig ta en till snart) och till kvällsmat blir det kräm med mjölk. Dessutom har karln varit iväg och köpt glass till mig. Hade huvudet fungerat som det ska hade jag nog haft lite dåligt samvete över kvällens kost, men som tur är går all den verksamheten på sparlåga.

Mer Oboy var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0