Graviditetsbesvär

Hittade en lista på en annan blogg som jag "lånar". Handlar om de vanligaste graviditetsbesvären: 

Halsbränna: Nej

Ryggbesvär: Lite, mest när jag jobbade och sen i samband med gallan.

Bäckenbesvär: Det känns ju att det ligger nån och trycker neråt men inga besvär egentligen.

Muskel och vadkramp: Japp, om jag sitter på knäna drar det i foten och kramp i vaden har jag haft nån enstaka gång.

Åderbrock: Nej

Hemorojder: Nej

Hård mage/förstoppning: Nej

Nästäppa: Japp, nästan konstant

Urinvägsinfektion: Nej

Känsligt tandkött: Nej

Illamående: Mm, första tre (?) månaderna. Var ju riktigt kul att jobba då...

Ömma bröst: Inte så farligt

Viktökning: +15 kilo hittils. Förhoppningsvis hinner jag inte väga mig nån mer gång innan bebisen kommer så då slutar det där, vilket var mitt mål (max)...

Trötthet: Konstant. Förstår inte hur man kan vara så trött.

Upp och ner i humöret: Kanske ibland, beror nog mest på tröttheten och att jag kanske inte orkar sitta på golvet och bygga med duplo för trehundrasjuttiofjärde gången den timmen.

Strimmor på magen: Nepp, fick tillräckligt med Tindra så inga nya denna gång.

Putande navel: Nej

Svullnader: Vaderna och fötterna på kvällarna, men inget i ansiktet denna gång (tackolov!!)

Yrsel: Om jag står upp för länge

Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Japp, det är vaaaarmt

Blodbrist/järnbrist: Har legat ganska bra, inga extra järntabletter har behövts

Sammandragningar: Nån enstaka nu på slutet

Sömnproblem: Sover mycket, men vaknar på natten att jag måste gå på toa och när jag måste vända på mig (japp, så smidig är jag för tillfället).

Blödningar: Inga

Ökade flytningar: Japp

Trängningar att kissa: Japp, ungen åker ju ner på blåsan varje gång jag ställer mig upp!

Nytt konstigt matbehov: Inte egentligen. Snarare fler saker jag INTE vill äta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0