Anfall IGEN!?

I lördags firade vi som sagt de två födelsedagsbarnen här. På kvällen skulle jag iväg på födelsedagsfest och äntligen träffa massa kompisar från jobbet igen. Märkte när jag sminkade mig att jag var helt slut i kroppen och var tvungen att ta pauser för att ens orka sminka klart mig. Halvvägs färdig sätter jag mig för att vila i soffan och får jätteont i magen. Och ryggen. Och kan inte andas. Lägger mig ner på golvet för att få bort belastningen från ryggen (och blir lite smått förbannad inombords för att tårarna antagligen förstör sminkningen jag lyckats med dittills). Ingenting hjälper och jag börjar få panik. Bestämmer mig för att lägga mig i ett riktigt varmt bad, har hjälpt förut när jag överbelastat ryggen (vilket inte vore helt otippat med tanke på att jag hela dagen städat, bakat och passat upp på gäster). Kommer inte så långt innan fikat försvinner ner i toan. Badet hjälper inte och stackars Andreas får sitta med hinken bredvid badkaret för lunchen vill inte heller vara kvar... Som tur är så hade inte syrran och Kenny hunnit åka (sjuksyster + barnvakt!). 

Kändes precis som ett gallstensanfall och eftersom det inte går över springer syrran och hämtar en morfintablett. Hade jag inte opererats hade det varit dem jag skulle ha "levt på" vid ev anfall. Tar väl drygt 10-15 minuter så hjälper medicinen och smärtorna avtar, men ligger fortfarande kvar helt däckad i badet. Så istället för en trevlig kväll med massa kompisar blev det till att varva mellan att ligga däckad i soffan alternativt sängen, tål som sagt inte morfin speciellt bra. Halva gårdagen kände jag fortfarande av tabletten, som att vara bakfull och extremt trött. 

Har fått höra att man kan få kramp i gallgångarna, även efter att man opererat bort gallblåsan. Känns ju verkligen betryggande, kan jag fortfarande få anfall närsom? Kul om jag är och storhandlar själv på Maxi eller nått, eller med bebisen sen? Isf lär det ju vara något övergående, vad var annars meningen med att opereras och genomgå hela den skiten?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0