Vecka 35

Vecka 35 nu då! Har idag 40 dagar kvar till bf och 85% av graviditeten är avklarad. Normal viktökning nu är ett halvt kilo i veckan, varav 300 gram läggs på barnet. Nu kan man börja samla på sig vätska ordentligt. Barnets naglar har nu vuxit ut och benmärgen har börjat producera röda blodkroppar.

Ska till barnmorskan imorgon och misstänker att jag har gått upp en hel del i vikt. Dels har det blivit mer mat än vanligt på grund av helgerna, dels har jag ju kunnat börja äta och haft en sväng med "graviditetshunger". Har även börjat dra på mig vätska, ringarna har åkt av och när vi skulle åka hem på nyårsafton gick dragkedjan på stövlarna bara upp till hälften av benen, trots att de gick upp hela vägen när vi åkte dit. Suck. Så imorgon ska Andreas ta med sig stödstrumpor hem till mig, jippi. Suck. Längtar just nu otroligt mycket till våren så att ungen är ute och jag kan promenera bort alla kilon plus en hel drös till. Orka göra saker (och få göra saker, får/kan ju knappt åka och handla mat själv som det är nu), inte vara trött hela tiden (även om sömnen kanske inte blir den bästa så har jag förhoppningsvis inte denna trötthet) och bara vara allmänt icke-gravid. Längtar.


Vecka 35

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0