En eftermiddag med fint sällskap

Tror jag har två stycken övertrötta ungar här hemma, för ingen vill sova. Moa kör på "jag är trött och lite missnöjd men kommer inte till ro och somnar" och Tindra kör med "jag är vuxen och ska vara uppe med er och jag ska gå och sova när ni ska göra det". Jaha, det var den fredagskvällen det.

Har precis rensat massa rabarber och fryst in, till en framtida rabarberpaj kanske? Var nämligen hos Lisa idag och kom därifrån med en stor påse rabarber. Var en mysig eftermiddag, barnen lekte så fint. Fikade lite med vaniljmuffinsen jag gjorde igår samt en stor bunke nyplockade hallon från Lisas trädgård. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: jag vill ha en hallonhäck!




Sen var det bara att mellanlanda hemma för att hämta upp Andreas (som nu äntligen har semester) och ta en sväng in till stora staden. Behövde köpa lite småsaker på Biltema samt storhandla. Passade även på att äta på Max tillsammans med Johanna och Kenny som visade sig vara i närheten på jakt efter nya köksmöbler (men som kom hem med stora bronsstatyer tror jag att det var...). Tindra vågade för första gången hoppa i en hoppborg och det var nästan så att hon inte ville följa med oss hem sen, så kul tyckte hon att det var :)




Nä, nu ska jag se om jag kan få lite lugn och ro här. Moa har jag gett upp hoppet om, hon ligger här och leker bredvid mig och Tindra... Det är tyst i alla fall, återstår att se om hon har somnat i soffan eller har fullt sjå med dockorna fortfarande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0