Enkelt nöje

Varje dag går jag och Tindra till jordgubbslandet och kollar om det kommit några fler jordgubbar eller smultron. I princip har det gjort det varje dag oxå och det är så mysigt att se hur glad Tindra blir av att få plocka nån gubbe till. Ja, jag med förstås, de jordgubbarna är så mycket godare än de man köper i affären. Nästa år blir det till att fylla upp den andra pallkragen oxå, så att vi får ännu mera bär! Jag vill så gärna ha en hallonhäck oxå, men tyvärr vill inte A det. På sätt och vis förstår jag honom, för om häcken ska stå i solen så finns det inget riktigt bra ställe att ha den på utan att den är i vägen, men ändå... Det är ju så gott!

Nästa år tror jag att jag och Tindra ska odla lite fler saker. Funderar på olika kryddor och nån tomatplanta. Fixa lite med blommor oxå, i år har inte trädgården prioriterats för fem öre!



Lite fint finns det i min trädgård iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0