Hallon & grillkväll

Gårdagens tempo gick nog i 180 så hade inte en chans att sitta ner framför datorn. Efter lunch åkte jag och barnen hem till svärmor och plockade massa hallon (mums) och sen vidare till affären för att handla lite det behövdes till kvällen. Sen hem och städa och baka. Nånstans mitt i allt det fixade jag ordning mig själv och när gästerna kom så hade jag till och med hunnit börja med maten. Tog ett litet tag att varva ned tempot bara ;)

Vi hade i alla fall vädret på vår sida! Det regnade precis hela dagen, förutom cirka två timmar på kvällen vilket var precis när vi skulle grilla =) Så det serverades grillad fläskfilé med färskpotatatis, egengjord sås med bla mango chutney, beasås och en stor grönsallad här igår, så gott! Försökte övertala Andreas att vi skulle grilla ikväll igen, men han lät inte så sugen på det... Till efterrätt blev det cheesecake serverad i glas, lika gott det! Sen spenderade vi resten av kvällen med att spela kort, jag har i alla fall tur i kärlek ;P


Blev en hel del hallon :)


Cheesecake serverad i glas, med digestivekex, skivade jordgubbar och hallonfyllning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0