Jordgubbstårta

Vet inte om man kan kalla tårtan för tårta egentligen, men jag gör det :) Fick så mycket smet kvar av muffinsen (vaniljmuffins), så jag fyllde upp en avlång form. Visste inte riktigt vad jag skulle göra med den bara, så det blev lite improvisation av det jag hade hemma. Resultatet blev riktigt lyckat :) Skar av övre halvan av kakan. Fuskade sen och hade i en påse jordgubbsmousse (köpt i pulverform), blandade ut den med lite vispad grädde och fyllde på med hackade jordgubbar. Lade på locker och spritsade sedan moussen runtomkring innan jag dekorerade med jordgubbar. Tog inte många minuter att fixa :)




Kommentarer
Postat av: Erica

Smaskens! Mammas kusinfru har en bakblogg, hon gör helt galna (fantastiska) saker! Den är dock på finska, haha, men du kan ju titta på bilderna:)

http://mantelikakkuja.vuodatus.net/

Kram!

2011-07-28 @ 19:33:41
Postat av: Maria

Hej! Kikade lite, fina tårtor! Har lååång väg kvar innan jag blir så duktig. Lite jobbigt med finska bara :)

2011-07-29 @ 11:15:00
URL: http://franhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0