LCHF, hur har det gått?

Jag sa att jag skulle prova LCHF i en månad och se om det var nått för mig. Nu är det drygt en månad sen jag började, så hur har det gått?

Viktmässigt så har jag gått ner ungefär 2.5 kg denna månad. Inte så jättemycket, men definitivt mer än vad jag gick ner innan. Det gör mig ingenting att jag går ner sakta, det viktiga är ju att det faktiskt går neråt.

Kroppsmässigt däremot känner jag stor skillnad. Jag ångrar att jag inte tog lite kroppsmått innan jag började, för det känns i kroppen och på kläderna att det har hänt något. Har köpt både leggings och treggings för första gången i mitt liv -och jag använder dem!

Matmässigt så har det fungerat jättebra. Jag räknar inte maten i kolhydrater och kalorier utan så länge jag går ner så kör jag likadant. Om det stannar av eller vänder uppåt så får jag tänka om, men i och med amningen så vill jag inte köra alltför drastiskt. Siktar på att äta mat med så lite kolhydrater som möjligt helt enkelt och på helgerna får jag äta mörk choklad. Emellanåt blir det lite jordgubbar eftersom det faktiskt är sommar! Har fuskat två gånger, den ena gången åt jag en turkisk pepparglass (men bara en av paketets 14, undrar vem som åt de andra...) och den andra gången en hallonruta på Moas dop. Det som faktiskt stämmer med denna diet är att man tappar sötsuget, vilket är jäkla skönt! Blir manändå  sugen på något så räcker det med mörk choklad :) Det jag under en period har upplevt som jobbigast var att jag bara kunde dricka vatten! Vatten till frukost, vatten till lunch, till mellanmål, till ALLT. Så unnar mig lite lightläsk emellanåt, kanske inte det bästa alternativet, men inga kolhydrater och lättare för mig att inte trilla dit.

Så nog kommer jag fortsätta! Jag kommer köra som jag har gjort över sommaren så får jag se sen hur det blir, i och med träning under höst och att jag kommer trappa ner på amningen. Två kilo till till sista juli siktar jag på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0