Stockholmsresan -fredag

Vi kom fram till Stockholm ungefär vid elva. Min mamma var snäll nog att skjutsa oss till Västerås så att vi slapp byta tåg, eftersom vi inte direkt var snabba och smidiga med barnvagn, barnen och all packning.


Tindra, redo att åka


I väntan på tåget

Tågresan gick bra och väl framme låste vi in vår väska i ett värdefack på stationen och gick och shoppade lite grann. Jösses säger jag bara! Hittade så mycket fint och tiden bara rann iväg så hade nästan lite panik över att jag inte skulle hinna (och det gjorde jag inte heller, men men...). Varför har jag aldrig varit inne i PUB-huset tidigare? Fanns ju hur mycket fint som helst där! Såg lite gatuunderhållning oxå, helt sjukt vilka grejjer han kunde göra med två glasbollar!


Streetperformer


En försenad mors dag present hanns med i alla fall

Vi åt lunch på ett kafé i närheten och gick sen till hotellet för att checka in och vila lite.

Senare på eftermiddagen mötte vi upp Johanna (Kenny hade fått vända i Västerås för att hämta Johannas på stationen kvarglömda väska...), hämtade vår väska och hade det lite trevligt på hotellrummet. Dagen till ära hade jag och Johanna på oss klänningar och drack lite champagne :)


Champagne

På kvällen lyste solen och det var jättefint ute så vi tog en promenad ner till Gamla stan för att äta kvällsmat. Passade på att dricka lite vin till maten, har inte hänt alltför många gånger på sistone. Sedan mötte Kenny upp oss (stackarn, blev en lång resa för honom) vid slussen och vi promenerade hem längs vattnet.

 

En alldeles underbar och mysig midsommarafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0