Mammaledig igen

Så var man åter mammaledig, igår var min sista dag som sjukskriven. Var därför tvungen att gå upp redan klockan sju, istället för att ligga och dra mig i sängen med Moa till halv nio. Men storasyster skulle vara på dagis klockan nio så det var bara att masa sig upp. Blev inte så stressigt som jag trodde, vi hade till och med tid över och kom till dagis lite tidigt. Trots att grushögarna gjorde allt de kunde för att göra allt så tungt som möjligt, med Moa i vagnen och Tindra på ståbrädan.

Moa ligger fortfarande och sover i vagnen så jag har hunnit både duscha och äta mellanmål (jordgubbskräm som vanligt, varför är denna sockerbomb typ det enda jag är sugen på att äta!?) efter promenaden. Så vad ska jag göra nu? Sova (vilket jag borde för min skull), städa (never ending story, att en treåring kan stöka ner så mycket så snabbt) eller slösa bort mesta av tiden framför datorn?

BTW, kan snön bara ta och försvinna snart? Vill se min gräsmatta igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0