Ett dygn i huvudstaden

Blus från H&M, jeans från Name It.
 
Precis hemkommen efter ett dygn i Stockholm. Åkte dit själv med flickorna för att träffa ett par mammor med barn, som jag aldrig träffat förut men som jag ändå kännt i ett par år. Lite konstig känsla ändå, att träffa någon för första gången men ändå veta så mycket om den personen och kunna umgås en hel eftermiddag och kväll som om vi aldrig gjort något annat. Underbart, helt enkelt. Vi fick kontakt med varandra när vi var gravida med våra busar (som nu är 1.5 år) och har följt varandra genom graviditet, förlossning, kriser, bröllop, tvivel, vakennätter. Allt på avstånd, tills nu.
 
Eftermiddagen spenderade vi i Vasaparken så barnen fick leka och sen blev det middag tillsammans på kvällen. Vi höll på tills barnen nästan satt och sov så då fick vi ge oss =) Jag hade bokat rum till oss på Scandic Continental och det var hur mysigt som helst att bara vara på hotellrummet med flickorna. Moa somnade på vägen tillbaka så hon gjorde inte mycket väsen av sig, så jag och Tindra tog det lugnt och kikade lite på tecknat på TV:n och läste tidning innan det var dags att sova. Tyvärr var inte natten liten lugn, eftersom det var en liten buse som inte direkt ligger still när hon sover. Men den sömnen räknar jag med att ta igen inatt ;)
 
 
Och som alltid när jag är i Stockholm känner jag att jag vill ha mer. Av allt. Inte så att jag vill bo där, men jag vill vara där oftare och utforska stadens restauranger, butiker, museér, sevärdheter, promenadstråk, allt! Nu dröjer det som tur är inte så lång tid tills vi åker dit igen, utan redan nästa vecka åker vi dit =)

Kommentarer
Postat av: Alexsandra

Ja det var verkligen jätteroligt att ses i verkligheten och om Filippa får bestämma så blir det flera gånger;)

Svar: Haha, det blir det om jag får bestämma med ;)
Maria

2012-08-31 @ 20:22:07
URL: http://antligenmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0