BVC sex månader

Vikt: 6790 gram
Längd: 65,0 cm

Sååå, det var inte så mycket som hade hänt. En halv centimeter på längden och 70 gram på vikten. BVC-tanten tyckte inte att det var så konstigt med tanke på hur pigg och aktiv Moa är, men hon måste ändå gå upp lite bättre. Så nu ska vi försöka få i henne gröt till frukost och som kvällsmål. Försöka i alla fall. Ska även jobba på att få henne att acceptera flaska så att välling kan vara ett alternativ. Fick förslaget att ge lite saft/juice i flaskan, så att hon får in tekniken (kan tillägga att BVC-tanten är lite "old school" och trött på att det hela tiden kommer nya rön och rekommendationer om allt, jag älskar det!). Provade det till lunch och det var lika illa det. Är det bara min unge som inte gillar söta saker heller? Kryddade biffstroganoffen lite extra och det gick lite bättre, så problemet kanske ligger i att lilla fröken är en gourmet?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Lilla snuttan! Vill hon ha en riktig karlakarl på 11kg så är Victor ledig! ;)

2011-08-18 @ 17:06:54
URL: http://marsipanemla.blogspot.com
Postat av: carro

Jag tror min tjej också är någon typ av gourmet.. Igår fick jag i henne 1/4 portion gröt på morgonen, 1msk mat runt lunch, 1/4 portion välling, 1/4 portion gröt och ca 100 gram (en liten burk) med frukt på kvällen.. Det är nog det mesta hittills totalt sett..! Trodde aldrig det här med mat skulle bli så knepigt.. Vi ska till BVC om 2 veckor, hoppas verkligen på att få tips då!

Kram

2011-08-24 @ 05:22:19
URL: http://thep3npushers.blogspot.com
Postat av: carro

Nja, var bara vaken för att amma. Dottern somnade om och så även jag strax efter :o).



Har fått i dottern nästan 1/2 portion gröt här på morgonen. Blandade i lite frukt, gick bättre då. Hade du/ni samma problem med första? Vände det bara av sig själv en dag eller hur gick det?

2011-08-24 @ 10:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0