Ostgratinerad lax

Det här är en av de godaste och enklaste laxrätterna jag brukar laga. Jag blev bjuden på den under förra årets semester och sen dess lagar vi den regelbundet här hemma. Vi, hihi, vem försöker jag lura? Jag lagar den regelbundet =) Superlätt och det bästa är att den sköter sig själv i ugnen.




Ostgratinerad lax:
~4 portioner

4 bitar laxfilé
2 askar cantadouost (vitlök och örter)
1 förpackning babyspenat
5 dl grädde
salt och peppar

Sätt ugnen på 200 grader. Lägg babyspenaten i botten på en ugnsfast form. Placera laxen ovanpå och krydda med salt och peppar. Täck sedan laxen med osten innan du slår över grädden. Grädda i mitten av ugnen i cirka 30 minuter. Servera med potatis och en grönsallad. 

Nu ska jag sätta Moa i vagnen och ta en liten promenad. Måste gå förbi affären oxå, så jag kan börja förbereda inför helgens tårta =)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0