Vecka 32 & 33

Tiden går fort när man har roligt (eller nått!), har redan hunnit gå in i vecka 33. Är alltså i 9e månaden nu! Som Andreas uttryckte det så fint igår: "Hjälp, snart kommer vi ha en liten bebis här hemma igen.." Jo, det verkar ju faktiskt bli så. Min mage har tydligen växt en del sista tiden, ska försöka få in en bild om nån dag. över 80% av graviditeten avklarad och 55 dagar kvar till BF.

Graviditeten gör att jag behöver ungefär 300 kalorier extra per dag. Som ett extra litet mellanmål då. Ska bli intressant att väga sig på tisdag hos barnmorskan igen, få se vad som hänt med vikten de här två veckorna. Barnet ska väga ungefär 2 kilo. Senaste TUL för lite över en vecka sedan visade fortfarande på en vikt cirka 1500 gram. Ska göra nytt på torsdag (10e ultraljudet denna graviditet!) så får väl se vad det blir för resultat då och vad de säger.

Mår graviditetsmässigt annars ganska bra. Är trött och har ont i ryggen men det tror jag inte beror på graviditeten direkt, utan snarare på att jag i princip varit sängliggandes i tio dagar. Magen växer som sagt och lillflickan sparkar en hel del om dagarna. Hon sparkade Andreas igår när han tryckte lite på magen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0