BM

Var hos barnmorskan idag för en vanlig kontroll. Hade gått upp två kilo igen, va fan! Ska det fortsätta i den här takten vill jag ha ut ungen nu annars kommer jag aldrig klara mitt mål. 12 kilo upp sammanlagt så det är ju inte så mycket, tröstar mig med det. Magen hade inte växt något sen sist så är fortfarande 33 centimeter. Jämförde lite med när jag var gravid med Tindra och då var magen 34 centimeter redan i vecka 34, mätte 37 som högst. Nu är den alltså 33 centimeter i vecka 36 (+3). Så min kurva störtdök och helt plötsligt är magen normalstor. Konstigt ändå att magen är mindre nu än den var med Tindra, har inte träffat på nån som tycker att magen ser mindre ut nu, inklusive mig själv, utan alla tycker att den är större och mer putig. Blodtrycket låg på 144/80 så blev godkänd där med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0