Stockholmsresan -lördag & söndag

Lördagen ägnades enbart åt två saker: hotellfrukost och Gröna Lund. Hotellfrukosten blev jag faktiskt lite besviken på. Hade tänkt köra strikt och äta ägg och bacon, men när inte dessa smakade särskilt bra så blev det semesterkost istället, dvs pannkaka med grädde och sylt! Har längtat länge efter pannkakor så passade på och det var så gott!

Sen var det Gröna Lund som sagt. Efter frukosten gick vi ner till Slussen för att ta färjan över. Vädret var lite växlande och fortsatte att vara det under hela dagen, kom några regnskurar då och då men mellan dessa sken solen. Johanna och Andreas sprang runt och åkte bergodalbanor och den ena karusellen efter den andra, medan jag vaktade Moa (valde detta helt själv, blir åksjuk bara jag sitter på en vanlig gunga). Jag och Kenny gick spökhuset (fattar fortfarande inte varför och kommer aldrig göra om det någonsin) och sen åkte jag kärlekstunneln (som även den var otäck med alla läskiga dockor överallt, satt bara och väntade på att monstren från spökhuset skulle dyka upp där i mörkret). Gick över till "barnsidan" så Tindra fick åka och den ungen älskar verkligen att åka karusell. Lilla bergodalbanen och frittfall var ingen match alls, hon ville bara åka mer! Det blev grillbuffé till lunch, riktigt gott!

Fick se lite kändisar oxå, Sommarkrysset spelades in så Gry Forsell, Sahara Hotnights, Patrik Isaksson och Erik Saade var där. Stötte på Viktoria Svensson lite överallt oxå :) Vi hade superkul och runt elvasnåret på kvällen laddade vi upp med lite langos/korv och bröd för att börja gå tillbaka till hotellet. Gick längs strandvägen där vi stannade och hade picknick med donuts mitt i natten :)












På söndagen hände det inte så mycket. Hotellfrukost, checka ut, lite sista minuten shopping, tåg till Västerås och sen kom min mamma och hämtade oss igen. Lite vemodigt att komma hem, men desto mer sugen på att försöka komma iväg snart igen!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ser ut som ni hade det bra! Frida älskade också karusellerna, men var för kort för Fritt fall.



Jo pannkakor är det bästa jag vet, så jag provade att göra LCHF-pannkakor. Grädde, ägg och fiberhusk. Jätteäckliga tyvärr, så bättre att fuska med riktiga pannkakor ibland istället!

2011-06-27 @ 21:19:33
Postat av: Anonym

Älskar pannkakor så tror jag med skulle bli besviken... Nu förstår jag vad LCHF:are menar med att man mår som att man är bakis när man fuskar med mycket kolhydrater!

2011-06-27 @ 22:04:58
URL: http://franhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0