Ängsö

Planen var att vi skulle stanna till i Uppsala på vägen hem från Furuvik, men eftersom samtliga i personer i bilen (utom jag) sov, så bestämde jag mig för att fortsätta köra. Hann med både avstängda och omledda vägar, extravarv i rondell, flertalet brandbilar och nästan en påkörning innan Johanna vaknade! Eftersom klockan inte var så mycket bestämde vi oss för att stanna och fika lite i Ängsö. Vi gick aldrig in i slottet, där det spökar, men vi ska nog komma tillbaka nån dag utan barn och kika runt lite. Alltid spännande att träffa spöken =)
 
Ängsö slott, dörren till våningen högst upp är alltid låst eftersom det är där inne spökena finns... I december brukar det alltid vara mysiga julmarknaden här, både utanför på gården och i de olika rummena inne i slottet.
 
 
Kan inte låta bli att längta lite till hösten när jag ser bilden på Moa. Fota barnen bland massor med löv i alla möjliga varma fina färger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0