Kontorsinspiration

Bilder via Pinterest.

Ägnade alltför mycket tid på förmiddagen med att leta inspiration på Pinterest. När vi äntligen kommer köpa Drömhuset, då kommer jag ha mina inspirationsmappar fyllda till brädden med bilder och det kommer bara att vara att sätta igång och börja fixa. Men tills dess får jag nöja mig med att fixa lite i detta hus! Ytan ovanför skrivbordet är fortfarande tomt och tanken har länge varit att ha en stor ljusgrå lite tjockare anslagstavla ovanför som jag kan skapa olika moodboards på. Problemet är bara att vårt "kontor" just nu består av ett hörn i vardagsrummet och då kanske det bryter av för mycket mot övriga rummet (eller så är detta bara en fördel?), så då har vi funderat på att ha en stringhylla ovanför, där jag kan blanda lite arbetsmaterial (på ett snyggt sätt) med lite snyggare saker.
 
Bild via Pinterest.
 
Drömmen vore ju att kunna ha ett så pass stort kontor att det får plats med en dagbädd, gärna som här: omgiven av bokhyllor fyllda med böcker, som mestadels handlar om bakning, fotografering, entreprenörskap, inredning, styling eller inspirerande biografier/memoarer. Där man kan vila en stund vid behov och fylla på med energi.
 
Bild via Pinterest. 
 
Stora fönster, helst med en underbar utsikt vore inte så dumt. En stor arbetsyta som helst går längs en hel vägg vill jag ha, så att en sida av bordet kan ägnas åt att skriva och en sida kan ägnas åt mer praktiska saker. På så sätt behöver man inte plocka bort något som inte är klart bara för att kunna växla vad man jobbar med.
 
 
Men i väntan på Drömhuset får jag nöja mig med att sitta i hörnet i vardagsrummet och fundera på om det passar med en stor tygklädd anslagstavla ovanför skrivbordet eller inte. Mitt pinterestkonto hittar ni HÄR förresten.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Vilken härlig inspiration du bjöd på!

Svar: Tack :)
Maria

2012-08-31 @ 21:31:43
URL: http://mittfonster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0