TUL nr 3

Gjorde ett tredje tillväxtultraljud idag. Från att ha vägt 913 gram och varit 20% för liten för två veckor sedan ska hon enligt dagens mätningar väga över 1500 gram. Cirka 7% över förväntat och över normalkurvan! Jag får inte riktigt ihop hur det kan vara möjligt och det fick inte läkaren heller, så ska tillbaka om två veckor igen och se hur hon har växt. Jag älskar att jag få se bebisen så pass ofta, har redan gjort sex ultraljud, MEN det börjar bli tröttsamt att åka till läkare så pass ofta. Sen i fredags, alltså på fyra dagar, har jag träffat läkare tre gånger. På måndag om en vecka är det dags att gå till barnmorskan igen och måndag efter det är det specen igen som sagt. Så det är lite dubbelt, men det är ändå kul att se bebis och regelbundet kolla att hon mår bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0