BVC

Igår var vi iväg till BVC för att mäta och väga Moa:

Vikt: 3620 gram (ca 3200)
Längd: 52 cm (49 cm)
Huvud: 35,5 cm (35 cm)

Blev lite mamma-vård oxå. Vägde mig och har bara 1,5 kg kvar av graviditetsvikten, trots att jag ätit godis precis varje dag denna vecka. Nämnde för BVC-sköterskan att jag fått ont i lungan och då ville hon direkt att en doktor skulle lyssna på lungorna. Lät bra och troligen är det lite vätska som kommit tillbaka. Borde försvinna av sig själv så hoppas verkligen att det gör det snart! Hon tittade även på såret på magen och tyckte att det såg så bra ut att hon tog bort stygnen, så att jag skulle slippa komma tillbaka på fredag. Har tejp på nu som jag måste ta bort idag, men ärligt talat vågar jag inte! Vill inte se hur det ser ut plus att jag är rädd att det ska ha blivit inflammerat sen igår. Risken är liten för det, jag vet, men ändå. Ska dra ut på det lite till i alla fall. Det är skönt att bli av med stygnen iaf, även om det är lätt att fastna i tanken att inget håller ihop snittet längre, tänk om det går upp vid en nysning eller nått..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0