LCHF

Har nu lagt om kosten (igen, jag vet...) Men skiljer inte så mycket från hur jag körde tidigare, förutom att jag äter mer fett nu och är ännu striktare med kolhydrater. LCHF = Low Carb High Fat. Hittills har det gått mycket bra, maten smakar ju bättre så blir inte samma sug efter att fuska med sötsaker. Hur kan man bli det när man kan äta hallon med vispad grädde till mellanmål liksom? Problemet är ju att jag ammar och det kan påverkas av att jag inte äter kolhydrater så fuskar lite ibland. Men inte direkt så att jag äter en smörgås utan att det kanske blir lite ananas (16% kolhydrater, 5% är tillåtet). Får väl se hur det går! Har gått ner ett kilo senaste veckan, varav jag kört detta i tre dagar.

Har även köpt ett kort som gör att jag får gå på hur många klasser (step up, aerobics etc) under en sexveckorsperiod. Så nu kör jag och Elly så att fettet dallrar (iaf på mig) närmaste månaden. Behöver jag tillägga att hela min kropp just nu består av 95% mjölksyra?). I torsdags blev det step up, imorse blev det crossfit och på måndag blir det aerobics med cirkelträning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0