Funderingar kring barnrummen

Blev till att spendera min lugna fredag framför datorn. Men lika bra det, annars har jag karln hängandes över axeln suckandes att vi inte ska köpa det och det alternativt att vi ska inte renovera det. Och vi vet väl alla hur det brukar sluta? ;P Så har hunnit med att kolla runt en hel del! Har beställt dregglisar från dregglis.se, kikat massa tapeter och inredningsinspiration.

Vill "uppdatera" Tindras rum lite, dels så att det passar hennes ålder bättre och dels så att det ser mindre stökigt ut. Hon har alldeles för mycket saker på liten yta så ska väl försöka klura ut nånting. Nya gardiner behövs, har hittat ett tyg på Village, vitt med rosa apor, som jag funderar på att sy en kappa av. Vill även ha nya tavlor dit in, hon är så intresserad och duktig på att räkna så vill ha alfabets- och siffertavlor in till henne. De jag vill ha hittar jag inte nånstans, men funderar på dessa från forgeorge.com



Måste börja fixa iordning Moas rum snart oxå, hon är ju redan tre månader! Inte många månader kvar tills hon ska få flytta in i eget rum. Det svåra är att jag inte alls vet hur jag vill ha det i rummet, förutom att jag har tänkt satsa lite mer på färger. Har iaf bestämt att det blir två eller tre av dessa tavlor från Camilla Lundsten:

  
 

Ska även ha tre vägghyllor direkt till höger om dörren, hyllan Flower från Mio i rosa, grönt och ljusgrönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0