I ett regnigt Stockholm


Dyngsur men glad ändå!
 

Bilder från Ladurées skyltfönster, det var inte tillåtet att fotografera inomhus.

Ett fat med blandade godsaker.
 

Holy Sweet; elegant och fint.
 

Bonbonjärer och glasskålar fanns det gott om!
 
Ja, vi hade inte direkt tur med vädret när vi var i Stockholm! Det var fint samma dag vi kom dit, på torsdagen, men sen har det bara regnat. Så Gröna Lund ställde vi in och istället begav sig Tindra och jag ut i regnet på en riktig långpromenad! Jag ville passa på att besöka Ladurée och Holy Sweet, nu när jag ändå hade möjlighet. Macaronsen från Ladurée smakade helt okey även om de var i sköraste laget, de smulade sönder bara av att ligga i påsen! Holy Sweet var allt jag hade hoppats på: fint men samtidigt mysigt, trevliga ägarinnor och bäst av allt: riktigt goda bakverk! Var riktigt trevligt att sitta där en stund, fika och inte minst värma oss!
 
Även om vädret inte var det bästa så hade vi det mysigt i alla fall. "Resten" var på Coldplay och tyckte spelningen var bra, medan jag hade myskväll med barnen på hotellet. Lite shopping till barnen blev det, bland annat nytt fleecefodrat regnställ till Tindra. Nu är det skönt att vara hemma och kunna spendera söndagen i lugn och ro, innan det är dags att börja jobba igen. Har hunnit med så mycket denna semester att nu är jag redo att ta höst istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0